BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I love you superman ♥

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 26, 2012

#14

Tadi mimpi borak dgn mama sambil nangis. Actually cerita semua masalah. Dah habis cerita, baru mama bersuara.

Mama : Mama bangga ada anak mcm baby. Baby kuat. Macam2 masalah ada, tapi semuanya baby hadapi dgn penuh kesabaran. Tapi baby terlalu baik. Jgn pendam bnyk sgt, nnt makan diri sendiri. Mama percaya, baby adalah salah seorang wanita yang tabah. 
Me : *menangis dan terus menangis*

Mama, iloveyou. Takpe mama, biar lah baby pendam ni semua. Baby sanggup biar dia makan diri baby sendiri drpd baby sakitkan hati sesiapa. Sumpah, aku sggup pendam walaupun perit rasanya. Aku tksggup nak cakap atau luahkan apa2 dkt org lain selain Alya, Mama dgn Kakak. Mereka bertiga je yg tahu hampir semua masalah aku. Aku tktahu kenapa, aku rasa kpd mereka shj lah tmpt utk aku cerita. Aku takut nak cerita apaapa kalau ada pape dgn Nazri. Sbb apa? Sbb aku terlalu sayang dia. Sumpah aku sayang dia. Aku takut kalau aku cerita nnt dia marah/terasa hati pastu kitorg gaduh pastu break ke apa. Ya Allah, jgn lah. Tlg lah. Aku terlalu menyayangi dirinya. Kadang2 aku takut kalau aku berdosa kerana terlalu menyayangi dia. Kalau dgn kawan2 pun aku takut nak bgtahu dorg kalau aku takpuas hati ke apa sbb aku takut kitorg bergaduh jugak. Aku tknk hilang kawan2 aku. Aku syg dorg. Aku tkde siapa lg dah selain dorg. Mcm Sabrina, sebenarnya banyak sgt benda yg aku sakit hati dgn dia. Tapi aku takpernah cakap. Aku sabar. Aku pendam. Aku simpan sorg2. Itu kawan perempuan, kalau kawan lelaki mcm Zul contohnya. Kadang2 aku terasa dgn dia. Tapi pernah aku cakap? TAK :) semuanya aku cerita dkt Alya. Itu pun kalau aku dah takboleh kawal emosi aku, aku akan terus luahkan segala galanya dkt Alya. Terima kasih Alya, kau bnyk tlg aku. Kau juga bnyk memberi nasihat. Kau kawan dunia akhirat. Aku sgt beruntung ada kawan mcm kau. Terima kasih Ya Allah kerana temukan aku dgn Alya :') Lantak lah korg nak kata aku mengada ke takboleh bawak bergurau ke apa ke. Aku tetap dgn diri aku. Aku tetap dgn manja aku. Mungkin betul kata mama, aku seorang wanita yg tabah. Tapi dalam hati aku? Tabah mana pun org tu, kalau sedih, sedih juga lah dia. Sebelum berakhir, aku mohon maaf seandainya aku terkasar bahasa atau ayat2 aku terlalu skema. Ini semua aku tulis mengikut apa yg muncul dalam akal fikiran. Langsung tiada tokok tambah. 100% drpd otak terus gerakkan tgn aku utk menaip. Akhir kata, aku ingin memohon keampunan dr yang Maha Pencipta. Ya Allah ya Tuhanku, ampunkanlah segala dosa dosa ku. Aku mohon keampunan darimu, Ya Allah :')

0 comments: